Våra Växter

Våra Växter
Klicka på bilden så kommer du till våra växtlistor - med bilder!

29 november 2010

Ljus & Snöyra

Adventshelgen har gått i vänners tecken... Bland annat har vi gjort en resa tur o retur ner på Österlen till vänner där. Bitvis i kraftig snöyra..... Snö-yre-körandet var väl mindre trevligt...förstås... Men själva stunden vid "målet" var desto trevligare!
I sin helhet har vi haft en mycket mysig helg!...
F har fixat årets ljusuppsättningar därute också.
Härligt med alla ljusen- både inne och ute!




Nu inleder vi en (förhållandevis!;-)...) lugn vecka.
Kanske jag rentav kan få tid att slutföra det här med julkort?!;-)

Ha en skön vecka 
och inledning 
på decembermånaden!

8 kommentarer:

  1. Hejsan Nina!

    Så snyggt med ljus i bågar! Min Anders har inte satt upp uteslingorna ännu, men idag blir det nog av:)!/ God advent, får jag säga!/Anja
    PS
    Även jag skall pyssla med julkort som jag har tillverkat själv för första gången i mitt vuxna liv - alltihop säkert ditt "fel" Nina!
    DS

    SvaraRadera
  2. Ja nu är det nog dax att fundera på julkorten, får se vilket det blir här.
    Hoppas din vecka blir lugn och skön!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det är både plus och minus med snön. Eftersom vi inte har fått fullt så mycket här på västra sidan som på östra, är det kanske mest plus. Advent blev ju helt plötsligt mysigare!
    kramar från Poppins

    SvaraRadera
  4. Mysigt med alla ljus... Snön är vit och vacker, men inte roligt när man skall ut och köra...
    ha en bra vecka
    kramiz//kullervilla

    SvaraRadera
  5. Så mycket kul du har pysslat med! Kalas också - har förstått att det var myyycket lyckat och trevligt! Härlig!
    Skönt att ni både kom bort och hem helskinnade efter bilsnöturen - är inte roligt i de trakterna när det snöar blåser och viner för fullt.
    Hoppas du får en fortsatt skön första vecka i advent och att du inte helt tröttnar på den vackra julemusiken.
    Kram
    Ann

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Slutföra med julkort - jag som inte ens börjat...Har en del fotokalendrar at skicka iväg, ja - det som blir det blir...Benjamin Britten blir i Åhus Kyrka på trettondagen.(Jag tror det var kl 18.)
    Ha en skön vecka!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  7. Snön är vacker, och visst blev advent lite stämningsfullare :)
    Det är dock inget vidare att köra bil..

    Ha en fin vecka
    Kram Lily

    SvaraRadera
  8. Ja nu med all snö är det extra vackert med alla ljusslingor.
    Här har vi inte fått upp dem ännu men ikväll kanske..
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera