Våra Växter

Våra Växter
Klicka på bilden så kommer du till våra växtlistor - med bilder!

05 mars 2011

Blomlängtan, Familjetrivsel och Mässbesök

Sportlovsbesök hos familjen
och efter hemkomst en intensiv musikskolevecka....
Sorry men...
Bloggande har bara inte varit att tänka på
de senaste veckorna! 

Blomsterlängtan blev extra stor 
när man liksom fått "back i vårutvecklingen". 
Djup snö och dryga tjugo graders kyla där uppe i norr! 
Burr! 
Tur familjemöten skapar värme!!...;.-)
I alla fall blev det lite extra blominköp här i veckan
efter hemkomsten!....
 
Vi åker helst tåg vid långturer.
Det är vi ju inte precis ensamma om...
Många gamla tågvagnar tas i tjänst
när nytillverkningen ligger efter behovet ....
Lite nostalgisk blir man. 
Men trist med en massa som inte fungerar i vagnarna.
Som tex. inte en enda toalett på fullsatt Malmö-Stockholms-tåg!
  Vi gillar ändå att åka tåg!! ;-)....


Idag har  jag 
och delar av vår lilla trädgårdsförening
"Rosenknopparna"
varit på mässan "Skånska Trädgårdar" i Malmö....
Såklart besökte vi gulliga
Annika från Naturliga Ting 
som stod i Allt om trädgårds monter.
Några ex AoT
och några fina pelargoner från Hedentorps plantskola 
blev det hos henne/dom...
Jag låg annars  lite lågt med mässinköpen.
Ska ju snart på den stora mässan i Stockholm också...:  
Men ett antal fina pluggplantor
(fem olika brunbladiga Ipomea + en Chokladmynta)
och två olika  trestegs-sekatörer
Suveränt (för att inte säga oumbärligt!) hjälpmedel i trädgården!


Annars roligt att bara ströva runt bland montrarna 
och låta sig inspireras!
Hann också säga hej
till nya och gamla trädgårds/blog-vänner! 
Trevligt!
Hoppas det blir fler - och längre- tillfällen till så´na möten!

På måndag 
berättar jag vilka som blev vinnare 
i lotteriet!

10 kommentarer:

  1. Nog märker man vad som är på G! Sol, ljusa eftermiddagar, någon plusgrad dagtid gör att man kan stå ut med ishalkan o kalla nätter.
    Ser fram emot att träffa dig på forummiddagen!

    SvaraRadera
  2. Hej Ninah!
    Kul att mötas!
    Mitt mässbesök kan du läsa om här:
    http://annama-trdgslivannatliv.blogspot.com/2011/03/och-sa-kom-varen.html
    Antagligen blir det väl ngt inlägg till...
    Kramen!
    AnnA

    SvaraRadera
  3. Ja, visst var det härligt att möta våren i Malmö! Jag blev lite våryr av att stå och sniffa på de stora olvon-blommorna, så gott!
    Vi ses snart,
    kram L

    SvaraRadera
  4. Så härligt ni verkar ha haft det på mässan.
    Kan tänka att det finns mycket man vill ha :)
    Visst är våren på G..

    Ha det gott
    Kram Lily

    SvaraRadera
  5. Så du vågar åka tåg, mycket trevligt, fast lite tidigt, göteborgare har mässa i maj...

    SvaraRadera
  6. Kul att ses även om det bara var några minuter då och då.

    I dag lyser solen! Skönt
    Kram

    SvaraRadera
  7. Men,nä missade vi att träffas? Vad synd..jag skulle komma på Annikas bloggträff men lyckades att vimsa till det så jag hittade inte dit..först hade jag stått en stund vid montern..men vi får hoppas att det blir fler tillfällen..
    njut i solen Kram Anne

    SvaraRadera
  8. Hej
    du har redan börjat lite smått med mässbesöken, jag får vänta till Älvsjömässan, Vi åker ner på lördagen , hoppas vi kan ses!
    Kram Elisabet

    SvaraRadera
  9. Låter som en härlig tripp:) Det är kul att bara vara där och känna av stämningen och se allt fint.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  10. jag kan ännu bara läsa om den vår som jag vet ska komma, bra att ni skriver om den...

    SvaraRadera