Våra Växter

Våra Växter
Klicka på bilden så kommer du till våra växtlistor - med bilder!

22 september 2011

Uppväckt

Nu har Minnehaha-rosorna 
åter nått toppen på nya entrébågen.....


I våras kontaktades jag 
av amerikanska släktingar 
till mitt 
"forskningsobjekt Nils".
Vi har haft (och har fortsatt!) 
intressant mail-korrespondens
- som är givande för båda parter.

Senaste månaden har jag också 
- vid två olika tillfällen -
guidat några av släktingarna 
besök i bygden.
Senaste helgen var en bror
till min "mail-vän" här.
Gravtvättning 
av anfäders sten utanför Broby kyrka
avslutade besöket!;-)....


  
Nya antibiotikan bet!
Äntligen kan jag njuta!
Inte minst trädgården!

Några aktuella
"njutningsobjekt"
 i vår trädgård:

Blåklocksklematis
- Clematis heracleifolia....


Malvor....


Vackra mörkröda "klickar":
Grekvädd 
- Kanutia macedonia....


Rosor!


Läckra knallröda bär hos 
Koralloxbären 
- Cotoneaster cf. franchetii var. Stern...


Axveronika
- Veronica spicata.....


Den skira skönheten hos 
Läkeverbena 
- Verbena officianlis -
är ljuvlig.... 
.... om än lite svårfångad på bild.....

Hm....
Efter sju veckor på
"halvfart"
har jag förstås massor att "ta igen"!...;-)
Men mer bloggning 
ska jag definitvt komma igång med nu!!

På snart återseende!

5 kommentarer:

  1. Åh, va bra att antibiotikan "bet", då mår man snabbt mycket bättre. Härligt med gamla släktingar som kommer för en rundvanring:)//Helen

    SvaraRadera
  2. Kul med släktingarna från "amerrka" :-)Och så många fina och färgranna blommor du har i din trädgård!

    Ha det gott!
    Annika

    SvaraRadera
  3. Gott att du kryat på dig! Kul att ditt forskningsprojekt bär frukt. Tänk att ha släkt i Amerika...
    Mycket fint i din trädgård ännu. Här är det slut på det mesta.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Härligt att du äntligen är på bättringsvägen! Och så många vackra blommor du har som hjälper dig med den fortsatta läkeprocessen!
    Ha en fortsatt trevlig helg och ta det riktigt lugnt!

    SvaraRadera
  5. Måste kännas bra att det vänt...Krya på dig!
    Blåklocksklematisen såg mycket intressant ut:o
    Gillar dina jutesäckar! Ser ut som en utslagen bok...kanske gästbok;)
    Ha det gott!

    SvaraRadera