Våra Växter

Våra Växter
Klicka på bilden så kommer du till våra växtlistor - med bilder!

20 december 2012

Blommig julhälsning

Andra Amaryllisen som nu blommar
i vårt hem detta år......

... och många fler är på gång!!
Ja Amaryllis har verkligen blivit en 
favoritblomma
 för mig
vid denna tid av året!

En och annan pelargon  
blommar också
på våra fönsterbräden!

I veckan köpte jag också 
de första  
tulpanerna!!

Jag är väl knäpp
- som aldrig kan vara utan blommor?!;-)

En sak som jag varit tvingad att stryka 
från årets "checklista"
inför julen
har tyvärr varit 
julkort!
Jag som brukar hålla så hårt på den
"traditionen"!
Men jag har fått prioritera......

Till alla vänner som jag inte når på annat sätt
innan jul:
Ha en  riktigt....
God Jul!!!
 

5 kommentarer:

  1. Hej Nina!
    Vad vore livet utan blommor! Om du är knäpp så är här en till i så fall.
    Vilken fin amaryllis! Vita är så snyggt.
    Ha en skön JUl
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  2. Detsamma, kära Nina!
    Och du --- knäpp?!?!? De är ett måste, de där blommorna.
    Önskar dig också en riktigt härlig och avkopplande julhelg!
    Kram
    Ann

    SvaraRadera
  3. Härliga blombilder.
    Önskar dig en skön jul!
    Birgitta

    SvaraRadera
  4. Hoppas att din jul Nina blir en riktig önskejul! Ha det riktigt gott! /Anja

    SvaraRadera