Våra Växter

Våra Växter
Klicka på bilden så kommer du till våra växtlistor - med bilder!

29 mars 2014

Mest i gult och blått


Visst är de härliga
- dessa knallgula 
Ranunkler?!?!
Jag älskar dem där de nu står på vårt  köksbord!
Tulpantiden är så gott som över.
Men det finns så många nya, härliga blommor 
att byta till i vaserna!

Uttomhus lyser det också gult
i många rabatter!
Jag gillar verkligen 
vårlökarna
när de nu allt-efter-som
slår ut i rabatterna!

Särskilt svag är jag i år 
för Påskliljan med 
orange trumpet.
Men har tyvärr tappat namnet på den..... :-(

Blått 
kommer också alltmer!
Scilla, Ormöga och många olika sorter av 
Pärlhyacinter- Muscarii........

 Älskade 
Julrosor 
- Helleborus!


Nunneörter
- Corydalis..... 



  Den japanska buskrosslingen 
- Pieris japonica 'Debutante'
är inte helt utslagen än.....
men nästan!!

Vi har en ljuvligt 
varm helg
- som vi förstås helt har 
tillbringat
ute i trädgården!

Nu är livet verkligen 
härligt att leva!!
Ha det gott!!

1 kommentar:

  1. Hejsan Nina!
    Visst är gula ranunklar som solar! Helt underbara. Mina har jag planterat i krukor ute. Då håller de i "evigheter". ja, för att inte tala om allt blått som finns nu från Primula till alla lökväxter. Den här tiden vill man helst konservera...:-)! /Anja

    SvaraRadera