Våra Växter

Våra Växter
Klicka på bilden så kommer du till våra växtlistor - med bilder!

09 september 2010

Många färger
... ännu i trädgården. Härligt!
Pelargonen 'Swanham Spring'. Visst är den söt?!...

Elmshorn-rosor sticker upp "nosen" efter hela staketet.....

Rosa "prickar av Malvor och Höstanemoner trädgården runt....

På o runt entrétrappan välkomnar knallröda "vanliga" zonpelargoner. Vita Tobaks-blommorna och Praktröllekan 'Coronation Gold' konstraterar. Och så Elmshorn (igen!...;-)...)......

Kärleksörterna börjar blomma. Här Hylotelephium telephium 'Matrona'....

Rose de Recht blommar om.....

Och trogna Stanwell Perpetual bara fortsätter att blomma och blomma......

Igår skördade jag kryddor. En del är nu hängda - och en del är lagda- på tork. Gjorde även en lavendelgömma. Och samlade in blommor- bland annat Ringblommor- att spara till vinterns drink- och kak-dekorationer. Ska samla mer....

Den här helgen är vikt för egna trädgården. Nya växter står o väntar på att bli planterade. Hoppas det fina vädret håller i sig!!

Önskar er en skön September-fredag!

5 kommentarer:

  1. Det var minsann en ymnig blomning med tanke på årstiden. Ljuvligt!/Anja

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt att t o m rosorna kan glädja oss så här års. Igår kunde jag knappt slita mig från mina, berusad av deras doft!
    Sååå himla trevligt vi hade det i helgen, jag kommer att kunna leva på det läääänge! :o)
    Varmkram Lydia

    SvaraRadera
  3. Jag gillar kärleksört, anemoner och malvor, och rosor är aldrig fel.
    Skulle vilja ha allt ;-))

    Ha det gott
    Kram Lily

    SvaraRadera
  4. MMM jag tycker jättemycket om just den pelargonenen!
    Den är så underbar!
    Linda

    SvaraRadera