Våra Växter

Våra Växter
Klicka på bilden så kommer du till våra växtlistor - med bilder!

07 oktober 2007

Datavyer

"Titt-hål" gillar jag att ha runt mig... var jag än är! I naturen efter vägen till jobbet, hemma i trädgården eller inomhus.... Jag ser alltid till att ha små "spots" där jag kan stanna upp & njuta en vy, en "bild" jag gillar...
Det här är mina "titt-hål" när jag sitter vid datorn- i hyllor & fack vid mitt datorbord. Glädjer mig varje dag.... Men de är alla enkelt & billigt ordnade...

I ett fack pennor & saxar i nya & gamla plåtburkar...
I ett annat fack musik-suddegummin, en Beatlesburk (jag älskar Beatles!) med tops (för rengöring av tangentbordet...), några anteckningsböcker & kalendrar med fina omslag och framsidor mm....


I ett tredje fack har jag lite större anteckningsböcker. Också utvalda för att jag tycker om omslagen. Alla används! Precis som tidskriftssamlaren för "aktuella papper". Den har fått en fin ängla-etikett....

Snett ovanför min datorskärm har jag en hylla med låda för lim, burk med gummisnoddar, pennor i en gammal gräddflaska och bilder på familjen mm...
Allt utvalt för att också vara till ögonfröjd!






Söta kissar pryder både en förvaringslåda & en adressbok i det här facket. Och så lite rosor på en annan förvaringsburk och en fin hjärte-box med värmande text som dottern gett mig en gång.....









På samma "våning" som tangentbordet:

En liten syask, en förvaringsbox & en brevrulle - alla med viktorianska motiv... På en liten träask med skjutlock- en gång tillverkad i skolans träslöjd- har jag målat locket rosa och prytt med en viktoriansk rosbild... I den förvarar jag gem.
En adressbok med Elsa Beskow-motiv ligger där "för kommande bruk" & fungerar just nu enbart som ögonfröjd....
Devisen som jag har klistrat upp ovanför talar om den viktigaste regel vi har att leva efter!!! Eller hur?!?!:-)
Klicka på bilderna för förstoring- då syns texten bra!... (Gäller alla inlägg!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar