Våra Växter

Våra Växter
Klicka på bilden så kommer du till våra växtlistor - med bilder!

08 oktober 2007

Ännu fler samlarsaker

Gamla väskor är så mysiga tycker jag!

Resväskorna & hattasken står uppställda som prydnad i vårt sovrum....
Den lilla portföljen är väl söt?! Precis lagom för några A4-papper.
Den bar makens morfar när han levererade inlägg till ÖrebroKuriren. Jag kan se honom när han med beslutsam min vandrade Storgatan fram i Örebro!
Arbetarens klassiska matbox- Unikaboxen. Jag är så glad över den!




Både Unikaboxen och den lilla portföljen har också fått vara med som rekvisita i många sketcher under våra sexton (... nu avslutade...) revyår!;-)

Den här lilla söta korgen som jag har sysaxar i hittade jag i svärmors skåp....









Två mil till stan över snöig is i Lule skärgård och ännu ett stycke fram till Gammelstadens kyrkby i juletid. Då klingade bjällrorna på det här bjällbandet om min morfars hästar. Jag lovar att de hörs långt!

Vem som en gång köpte hög hatt i den här fina hattasken vet jag faktiskt inte. Men boxen kom hem till oss som emballage till en julklapp en jul. Makens morbror tog helt enkelt den ask han hittade där hemma för att lägga sin klapp i!
Det är vi förstås honom otroligt tacksam för!;-)....

Små metallbrickor siktar jag också gärna in mig på när jag "letar gammalt".... De brukar vara rätt billiga. Jag använder dem både när jag dukar bordet och i en massa andra arrangemang.

Det mesta blir fint om man ställer det på en sån bricka!
Här några av de jag har i min "samling"....








Burkar och "förpackningar" från förr. Vackra & gediget gjorda....
I den bruna svarvade burken förvarade makens morfar sin tobak....


Vid 1900-talets början fick min pappas familj te skickade till sig - från systrarna som flyttat till Amerika i början av förra seklet
- i vackert dekorerade lådor ....

1 kommentar:

  1. Det här är ju som att gå på museum! Jag har också en förkärlek till gamla väskor. De får en så underbar patina med åren som går. Härliga bilder att njuta av.
    Ha en skön dag!

    SvaraRadera