Våra Växter

Våra Växter
Klicka på bilden så kommer du till våra växtlistor - med bilder!

29 januari 2007

Snöfritt- då blir jag kreativ igen!

Himmel vilken dag! Snöfritt och solsken!! Och genast blev jag positiv!
Och kreativ! Det bara kliade i fingrarna av sysselsättningsiver.
Bland annat blev jag inspirerad till lite decoupage. Resultatet syns längst ned till vänster bildcollaget.

Inget märkvärdigt. Jag behövde helt enkelt en större kartong till en del av mina kort. Såg att jag hade en julkartong som kunde passa i storlek. Men mitt på det röda locket var den dekorerad med en.... snöstjärna! Oh, hemska tanke att behålla en sån! Fniss. Lådan fick istället en ny "Tilda-bild". Fäst och överstruken med decoupagelim. Vips var en ny förvaringsbox lätt och billigt ordnad!
Så där har jag gjort så länge jag kan minnas. Papper och pappersmaterial har alltid fascinerat mig. Billigt och vackert material. Och lätt att göra något av och med för att ge en sak dekor eller för att tillverka något jag "behövt". Alltså för mig ingen "pysselvariant" eller material som jag startat med via senare års trender. Utan länge, länge använt och lockats till av egen inspiration....

-Decoupage - då man klistrar en eller flera bilder på en möbel, låda eller något annat man vill dekorera. Och sen fernissar över hela ytan, putsar efter torkning och sen fernissar igen osv.
-Eller det som senare har kommit att kallas "boxmaking". Klä en ask eller kartong med fint papper.
-Och man kan använda bilder, kort, papper till massor av annan dekoration & tillverkning!....
Övriga bilder i collaget visar "gamla" projekt på temat som jag gjort... och i övre hörnet skymtar jag själv i aktion!;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar