Våra Växter

Våra Växter
Klicka på bilden så kommer du till våra växtlistor - med bilder!

02 januari 2007

Kreativ start på året


Nyårsnatten firade vi lugnt. Men den var ändå rätt häftig för vi befann oss på byns högsta punkt och såg därifrån vi ut över alla (många!) privata fyrverkerikaskader. Ett himla liv men otroligt vackert. Undrar om storstäder kan överträffa den vyn?!;-)
Kul start på det nya året var det ikväll när vi fyra "gamla" revytjejer träffades. Vi känner varandra utan och innan efter att ha härbergerat så tätt tillsammans i revyloge med mera under så många år. Totalt avspänd samvaro och otroligt inspirerande! Och med dom följde en vacker blomkvast med ranunklar som lyser upp i mörkret.
En mysig gris (jag samlar på grisar)- figuren bredvid skulle föreställa henne som gav...;-).
Och så en fin ask med brevpapper. Jag är lite gammalmodig, se. Skickar även kort och brev med snigelpost. En av få som ännu gynnar Postverket!;-)

Efter all mysig samvaro den senaste tiden med vänner, familj och därtill all vila vi hunnit få så är jag nu nästan maniskt inspirerad och kreativ. För rätt länge sen köpte jag tyg från Craft Connection i USA. Jag beställde tyg från sidorna med "music","cats" och "floral"....
Tygen har tyvärr blivit liggande under lång tid. Men idag klippte jag till och nålade de flesta av dem till väskor och kuddar- både för eget bruk och till presenter.
Avslutar med några länkar som också har med kreativitet att göra även om de inte direkt handlar om hantverk....
Beställ en personlig almanacka(ej vägg) - som du anpassar helt till dina egna önskemål...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar