Våra Växter

Våra Växter
Klicka på bilden så kommer du till våra växtlistor - med bilder!

11 april 2007

Dagboksstil

Det händer så mycket i trädgården nu. Varje dag något litet småpyssel. Varje dag dyker nya växter upp ur jorden. Varje dag händer nya saker om och med frösådderna. Och massor mer. Så: Jag bara måste korta ner inläggen! Och samtidigt göra tätare inlägg i dagboksstil för att hinna med!
Imorgon ska det bli varmare igen, lovades det på väderleksrapporten. Då ska jag gödsla trädgården runt. Särskilt hos rosorna.
Och rensa bort en del flerårs-ogräs. Det är bäst att göra nu när det är lätt få upp rötterna på dem. Man slipper mycket rens senare om man bara är noga nu på våren.
Behöver flytta en av våra Nevada-rosor (inte på bilden). Vi har planterat den och en Beauty of Moscoa-syren för tätt! Det blir rosen som får flytta på sig. Till en annan del av samma rabatt- den stora rabatt som vi för några år sen byggde upp efter granfällning.
Där finns ännu lite fri plats som vi hittills "bara" utnyttjat för våra dahlior. Dahliorna kan vi säkert få plats med på nåt sätt ändå....
Mina tomat-, chili-, tagetes- och basilika-plantor är lite ledsna på mig. Jag skulle ha omskolat dem för länge sen. Har varit alldeles för lat! Ska bli av i veckan . Skriver jag det här får jag kanske lite fart på mig. Skulle ju vara pinsamt om jag inte fick det gjort när jag skrivit om det "in public"! Fniss....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar