Våra Växter

Våra Växter
Klicka på bilden så kommer du till våra växtlistor - med bilder!

11 april 2007

Gödsling, skötsel o omplantering

Alla rosor och lite annat fick godis idag- gödsel, alltså.... Och så blev det lite rensning.
Mjuka räfsor i plast (långt skaft) respektive bambu (kort skaft) är oumbärliga i vårrensingen, tycker jag. Med dem kan man resolut ta tag över rabatterna och få undan ris och löv med mera som man vill ha bort. Tydliga resultat utan att förstöra några växter. Ett annat enkelt men jättebra hjälpmedel är den här mjuka lilla borsten.
Den använder jag dagligen och skulle inte kunna vara utan den. Jag sopar lätt bort jord från planteringsbord med mera, tar bort spindelvävar och mycket, mycket annat med den.



Så var det där med omplantering... Japp! Idag blev i alla fall 15 tomatplantor omplanterade. Sen tog jorden slut! Men jag känenr mig ändå rätt nöjd. I morgon införskaffar jag mer jord och omplanterar resten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar