Våra Växter

Våra Växter
Klicka på bilden så kommer du till våra växtlistor - med bilder!

06 september 2007

Viktorianskt, Country, Papper

Just nu är det ju många som gillar både viktorianskt och country... eller "lantligt"... eller lantligt vitt... eller "vintage"..... eller vad man nu väljer att kalla stilarna...
Vad man än kallar dem kan de väl sägas "gå i varandra".....
Jag är i alla fall glad över vurmen. För det är precis den stil jag alltid gillat!


Leta prylar och textilier bland arvegods, i svärmors skåp & lådor, på auktion och i kuriosa- och/eller antik-butiker.
Blanda dem med lite eget pyssel och hantverk.
Och arrangera sakerna i vårt hem och skapa "miljö" runt dem med pensel, färg, textilier & möblering.
Det är den typen av sidor jag helst besöker på nätet....







Och så förstås sidor med trädgårds-, bok- eller musik- anknytning. Men de tar vi inte nu....










Fast ibland går faktiskt en del av dessa intressen lite i varandra... Som hos Buxus..... Massor med fina trädgårdsprylar där!

Jag har lagt till en ny länklista- till webbutiker.
Där finns massor med fina saker att finna!
Mest på tema Viktorianskt & Country .

Papper gillar jag ju också. Jag älskar att omge mig med vackra "pappersaker" i vardagen....










Jag gillar papper i alla former, material, mönster och till all möjlig användning!









Till korttillverkning, decoupage, origami, boxmaking, collage av olika slag....









Här några av (många!) papperssidor på nätet som jag gillar att besöka.
Svenska:
Brunssons
Pappersbiten
Personligt Omslagspapper
...och några engelska & amerikanska sidor. Hos de engelska kan man bland annat köpa kuvert separat. Här i Sverige säljs för det mesta kuvert bara i paket med kort....
Material, papper, mm.....:
Liz Craft
Paper Cuts
Paper Mill
Paper Source (USA)
... och här finns massor av idéer att hämta!:
Paper Works
Paper Craft (USA)
Arnold Grummer (USA)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar