Våra Växter

Våra Växter
Klicka på bilden så kommer du till våra växtlistor - med bilder!

14 mars 2008

Handla Garden Fairies

Fick en fråga (Randi) - kommentar till mitt inlägg om vurmen för garden fairies . Hon undrade om jag visste var Garden Fairies-figurer kan inhandlas. Pasttime har (hade?) de små bronsfugurerna för trädgården. Men de håller just nu på att göra om sin webshop. Vi får se om de finns kvar när shopen återkommer.... Pasttime har annars mycket annat trevligt i sitt sortiment- både till garden & annat.
Garden Ornaments & Assesoires i England har en del fairies för trädgården i "cast iron". Bara för att nämna några....

Amerikanska Victorian Trading har fina fairy-saker. Sök på garden fairy i sökrutan på deras första sida. Tyvärr levererar de- vad jag kan se- enbart till USA & Canada. Men det är en fröjd att bara vandra runt & titta på hela deras sortiment- alltså inte enbart fairies!. Det är min favoritsida att spana runt på! Jag älskar viktorianskt!

Och så några websidor som kanske inte har just fairies men massor av annat kul & vackert för trädgården...
The Antique Garden i England har fina gammeldags redskap.
Buxus är en trevlig svensk trädgårdsfirma med många roliga saker i sitt sortiment.
Flera av webbutikerna med "lantligt sortiment" - som jag tipsar om här till höger på sidan- har ju också mycket kul för trädgården...

1 kommentar:

  1. TUSEN TACK NINA!
    Ser med spänning fram emot att shopen öppnar snart.
    Och tack för alla andra fina shoppingtips du bjuder på.
    Stor kram Randi

    SvaraRadera