Våra Växter

Våra Växter
Klicka på bilden så kommer du till våra växtlistor - med bilder!

16 december 2008

Glittrande hjärta, lite tandplåga & rosersättning

Bilen fick vara en stund på verkstad idag. Ingen stor reperation. En liten- men nog så enerverande - läcka vid antenn-fästet som blev tätad.
Tog en promenad ner till byn under tiden. Tandläkarbesök... Men nog om det!;-)
Passade på att besöka lite butiker. I byns presentaffär finns lite roliga saker. Jag köpte ett fint spegelhjärta till julgranen. Får ersätta lite av de trasiga kulornas "glimmer"!

Blev två gran-ljus-hållare också... I tallriset på kaminen sällskapar de nu med några trä-äpplen i olika "stadier" och de två gamla fina ljushållarna jag vann hos Annie på Annalunda....


Svängde inom blomsteraffären också. Egentligen bara för att köpa en ny ros för en som gått sönder i tråden jag hade hängt torkade rosor i.... Ville jag ju göra något åt!...

Men tror ni inte på f-en att jag föll för ännu en Amaryllis också!!;-)

Det är
förresten roligt
att hålla tävling! Så många kommentarer har jag aldrig sett till något av mina inlägg!;-) Tjugofem, så långt!! Himmel!

Kul med så många trevliga nya "bekanta" också = nya spännande blogar att besöka! Av vitt skilda slag!
Lägg till bild
Mums att få så många kommentarer! Det hände under min första blogtid att många inlägg inte fick en enda kommentar! Det var inte kul! Fast det var nog mest mitt eget "fel"! Jag var helt enkelt för dålig på att besöka andras blogar - och då var du ju inte helt enkelt att hitta min heller!
Nu vet jag bättre!;-)

Jag kör fortsatt på i min "blandade" stil bland egna intressen & händelser. Trädgård, musik, böcker, resor, papperspyssel & annat hantverk, viktorianskt & andra gamla saker, med mera, med mera... Jag är varken "trendig" eller "konsekvent"! Så några "besöksmassor" - som en del blogar får - det får jag nog aldrig!;-) Äh! Det eftersträvar jag verkligen inte heller! Jag blir förstås jätteglad för besök & kommentarer! Och därför så barnsligt glad åt "rekordet" av tjugofem till ett enda inlägg!!
Tack söta ni för dom!;-)

Ha en bra tisdag!

7 kommentarer:

  1. Visst är det roligt med kommentarer! Utan kommentarer kan man lika gärna skriva dagbok. Men man skall heller inte glömma att det ofta är många fler som läser bloggen...och det är det viktigaste...det är inte alltid tiden räcker till att kommentera alla.
    -Fortsätt med din personliga blandning - det är den som gör din blogg till din!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Visst är det kul med kommentarer. Dom värmer! Hoppas du fortsätter i samma stil. Gillar din blogg precis som den är!!

    SvaraRadera
  3. Kommentarer gör hela bloggandet så levande.
    Hihi, men jag är ju trendig och konsekvent :)

    SvaraRadera
  4. Har faktiskt inte köpt en enda julblomma än! Känner mig faktiskt lite stolt. Kommer nog att köpa en azalea till helgen dock :-)
    Christer.

    SvaraRadera
  5. Ja, bilar och tanläkare är saker som kostar, och inget roligt att lägga pengarna på :(
    Ska lämna in min i morgon. Det skulle kosta minst 9900:-!!!!!Jättekul så här till jul.
    Fortsätt du i samma stil, för den är din alldeles egna, och vi gillar blandningen :)

    Kram Mari i Marieholm

    SvaraRadera
  6. Katarina: Jag hinner själv inte alltid skriva kommentar - fast jag kikar runt bland många blogar! Och sant - kommentarer värmande kul men läsare allra viktigast!;-)
    Både Marja & Katarina: Tack för "stötta" & söta ord!;-)
    Hannele: Om du visste vad jag fått kurage fortsätta min... via dig & din blog!;-)
    Christer: Så klart det ska bli en azalea i ditt hem! Minst!;-)

    SvaraRadera
  7. Mari: Priset för två (!) bilrep (bet. samtidigt för lagning av ljuddämparehål") blev bara en löjligt liten bråkdel av det! Hurra för landsbygdens små hantverkare!;-) Därför kan vi nu lugnt fira julen!;-)

    SvaraRadera