Våra Växter

Våra Växter
Klicka på bilden så kommer du till våra växtlistor - med bilder!

18 december 2008

Julhälsning & Utmaning

God Jul till er alla!
Jag tar nu en liten blogpaus...


Men innan jag lämnar blogen (fast alltså bara för en paus!;-)...):
Jag fick en Utmaning av sonen - som jag antagit.... Såg senare att jag fått samma från Kristina på blogen Min Täppa... Samma svar!;-)


Jag skickar den vidare till:
Lydia på Lydias Gröna Fingrar & Mari på Hjärtat Mitt

Regler: 1. Publicera reglerna på din blogg.
2. Svara på de fem 8-sakerna :
8 favoritprogram; 8 Saker jag gjorde igår ; 8 Saker jag ser fram emot;
8 Restauranger som jag gillar; 8 Saker på min önskelista
3. Meddela de utmanade på deras blogar.

Här är mina svar (... försök till i alla fall!;-)...) :

8 Favoritprogram: 1. Dobido, 2. På Spåret, 3. Rapport,
4. Engelska dramaserier med goda skådespelare i rollerna som tex. "I Claudius" mfl. , 5. Bra dokumentärer - skilda ämnen,
6. Engelska trädgårdsprogram, 7. Reseprogram (typ geografiska dokumentärer), 8. Samhällsprogram (vissa).
8 Saker jag gjorde igår:
1. Undervisade pianolelever, 2. Medverkade med elever på julkonsert,
3. Blogade, 4. Kontaktade blogvinnare, 5. Förrättade blogdragning,
6. Postade inhemska julkorten (en dag för sent!;-)...),
7. Ordnade med "ytterförpackningar" till paketen
som ska skickas till blogvinnarna,
8. Läste (... Margaret Yorke-deckare).
8 Saker jag ser fram emot: 1. Möta familjen i julhelgen,
2. Fira nyår med vänner, 3. Möta trädgårds-freak/blog- vänner efter nyår, 4. Vara med & flytta in musikskolan i vårt nya kulturhus i januari,
5. Frösådd, 6. Trädgårdssäsongen,
7. Att under nästa år få arbeta med & avsluta boken om "mitt forskningobjekt NNE",
8. Obamas maktövertagande.
8 Restauranger som jag gillar: 1. Restaurang Ellen - vår lokala thai-restaurang.
Det är så gott som den enda restaurang vi besöker regelbundet! (lunch);-) God mat & förträfflig service!
I övrigt är jag/vi inga "stammisar" någonstans . Men vi gillar att besöka restauranger med thai, kinesiskt, italienskt, libanesiskt, grekiskt kök... och har varit på många bra så´na i städer Sverige- Europa- Världen över.... men som jag inte kommer i håg ens hälften av namnen på!;-)
8 Saker på min önskelista: hm.... hm... Såklart "grundläggande" saker som: 1. Fred,
2. Bättre miljö, 3. Nytt "tänk" i finansvärlden.... Och: 4. Ändring av fokus i samhällsplaneringen mot mer av "mjukområden"- barn & ungdom, kultur, o.dyl....
Och så då några mer prosaiska, jul-aktuella: 5. Pappers-skärmaskin, 6. Dörrtrapets,
7. Tjock tröja, 8. Radio att hänga under köksskåp......

Gills dom svaren?!;-)

Ha en bra
Fjärde Advents-Helg & Julvecka!

15 kommentarer:

  1. Aj, den tål att tänkas på :)
    Jag antar utmaningen och återkommer när jag tänkt klart.
    Ha det så skönt över jul och nyår.

    Kram Mari i Marieholm

    SvaraRadera
  2. Hej Nina! Önskar dig en riktigt god jul och ett gott nytt år. Så julig och fin din blogg är!

    Kram Karin

    SvaraRadera
  3. Ha en bra helg själv! Kram!

    SvaraRadera
  4. God jul till dig med!
    Den utmaningen skulle jag falla på direkt, ser inte på så många olika program på tv såm åtta stycken :-)
    Christer.

    SvaraRadera
  5. Det förvånar inte mig det minsta att du hittar svar på alla 8:na!
    Du är som klippt och skuren 8:tta ;)), med alla dina intressen!

    God Jul!

    mvh, Anja

    SvaraRadera
  6. Hej Nina! Tack och tack det samma till dig, hoppas du får en härlig julhelg med mycket samvaro med familjen, god mat och paket av tomten :)
    Så fin din blogg är med alla vackra kort! Jag hittade också några fina kort men när jag skulle pynta min blogg, så kraschade bloggsajtens server och nu får vi så snällt vänta tills allt är fixat =) Men det går ingen nöd på mig - det får julpysslas istället =) Ha det så himla bra!! Kramis 8`)

    SvaraRadera
  7. Hej gumman. Tack för värmen du skickar. :-) Den sitter fint, fint, fint.

    Ha en riktigt fin jul och ett gott nytt år. Välkommen tillbaka efter bloggpausen sen.

    Massor av kramar, Rana

    SvaraRadera
  8. Tittr in för att säga God Jul till dig.
    Annika

    SvaraRadera
  9. Kikar in och önskar dig en riktigt God Jul!

    Bea

    SvaraRadera
  10. Kul att läsa lite mer om dig!
    Önskar dig en God Jul!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  11. Önskar er en riktigt God Jul.
    Kramiz//kullervilla

    SvaraRadera