Våra Växter

Våra Växter
Klicka på bilden så kommer du till våra växtlistor - med bilder!

12 december 2008

Blog-jubileum med tävling!


På måndag fyller min blog två år!
Hurra för den!

Det vill jag förstås fira med er!!

Vad sägs om att göra det i form av en tävling?!;-)

Fyra paket har jag plockat ihop....
Ni har ju alla hört talas om min passion för böcker!;-)


Första
paketet har jag gett "bokinriktning".....:

  • En födelsedagsbok
    -"Bildkalender för bokälskare".
  • Två vintage/shabby chic-skrivböcker
    - den ena med vita blad och den andra har linjerade blad med "stödlinjer".
  • Ett paket engelska ex libris med gamla gardenmotiv.
    Ett av dem har jag satt på försättsbladet till bok-kalendern
    - redo för dig som vinner att fylla i!...

Andra paketets innehåll:

  • Blomma jag virkat & monterat till brosch.
    Den ligger i en liten, oval, blå ask som jag prytt med spets & decoupage.....
Tredje paketet har jultema:

  • En linneserviett i tyget X-mas från Kardelen AB.
  • En julgran i rostig metall -för värmeljus (medföljer!)

  • En söt, liten ängel med hår & vingar i metall- att hänga....
Fjärde paketet innehåller två vintage-saker:
  • En underbar gammal jultidning i fint skick & med roligt innehåll
    - Husmoderns Julnummer 1957.

  • En liten, söt, rund, handbroderad julduk....
Vill du vara med & tävla
är det bara att ge en kommentar till det här inlägget!
Länkar du till min blog/tävling deltar du med två röster!
Låna gärna en av mina bilder pÅ vinsterna!
Tävlingen pågår till tisdag 16 december
Vinnare meddelas torsdag 18 december.
Den som dras som förste vinnare väljer själv sitt pris.
Tvåan får välja därefter, osv.....

Här är länk till mitt första inlägg för två år se´n:
Det mesta jag skriver om där stämmer lika bra för den här julen!
Julbestyren har varit många den här veckan också!!

På tal om julmusik & musikelever (som jag också skriver om där..):

I tisdags hade vi jul-musik-café med över femtio elever medverkande. Femton av dem var min lilla barnkör och de var urgulliga & jätteduktiga! Jag var stolt som om jag varit ugglemor!;-) Förstås även för mina duktiga pianister som deltog!...;-)De på bilden är inte "mina"- men jag tyckte de var så söta med sina tomteluvor... fotade bakifrån.... ;-)
Nästa vecka har vi musikskolans årliga kyrkokonsert plus skolornas julavslutning.
Sen är det jullov!
Nu läääängtar jag verkligen!

Sonen har också börjat bloga på blogspot nu. Hans blog har helt annan inriktning än mors!;-) Han är en engagerad, ung man & skriver om saker han reagerar på & av. Jag går gärna dit nu & då och läser vad han skriver. Tycker hans unga reaktioner är uppfriskande! Något för oss mossiga, förtorkade nuckor att väckas av ibland?;-) Hälsa gärna på där - här är länk: RazzTyckerTill

Ha en bra fredag!

26 kommentarer:

  1. fattar inte hundraprocentigt tävlingskonceptet men jag har ju med dig på min blog bland blogar som jag följer räknas det?

    SvaraRadera
  2. Grattis till 2-årsjubiléet Nina! Din blogg är så söt nu med de gammaldags bilderna! Trevlig helg!
    /Katarina

    SvaraRadera
  3. vad roligt! jag drar en lott ur skålen!

    Kram och grattis till jubiléet!

    Susanne

    SvaraRadera
  4. Ett stort grattis!
    2 år, det är inte dåligt det :)
    Jag har länkat till din tävling.
    Ha en mysig 3:e advent.
    Här snöar det faktiskt nu, även om det är lite blött.

    Kram Mari i Marieholm

    SvaraRadera
  5. Jag siktar in mej på vinst här så jag länkar till dej.
    Ha det så bra i helgen!

    SvaraRadera
  6. Hej Nina!

    Grattis grattis...jag hoppas du fortsätter länge till! Vilka fina vinster! Vill gärna vara med och jag länkar förstås!

    Härlig helg - kram Annie

    SvaraRadera
  7. Tiden går fort när man har kul sägs det:)
    Grattis till dig och din blogg. Urfina vinster! Det är klart att jag vill vara med.Har länkat.
    Trevlig advent önskar jag dig!

    SvaraRadera
  8. Grattis till två år!!! Ligger lite efter dig då :-)
    Christer.

    SvaraRadera
  9. Grattis!
    jag är med och hoppas på tur.
    Ha en bra 3:e advent!
    gustafsson.57@hotmail.com

    SvaraRadera
  10. Grattis till två år, jag länkar också på min julblogg.

    Den där jultidningen får gärna komma hem till mig.

    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  11. Grattis till dej och din blogg som fyller två år, hoppas du många flera får.
    Läste nu din första inlägg,
    och håller med dej fullständigt.
    Julen ska man fira i Sverige, det är något speciellt!!!!!!!!!!

    Hoppas vinstlotten till mej går,
    så att jag det härliga bokpaketet får.

    SvaraRadera
  12. Glömde min mailadress.
    gotland@speedmail.se

    SvaraRadera
  13. Grattis till 2 års bloggande!
    Klart jag vill var med i tävlingen!
    Jättefina priser!
    Blir lite stämning här också med den snön vi har. Jag avnjuter just nu Luciamorgon på SvT med kaffe, glögg, levande ljus och bloggar! Kan det bli bättre....
    Ha en mysig Lucia och helg
    Ska kika in på din sons blogg!
    Kram Lily

    SvaraRadera
  14. Vad många fina vinster! Och naturligtvis vill jag delta...:O) Grattis på 2-årsdagen! Vad mysigt det låter med alla julfester och konserter. Ha en skön helg med alla julbestyr! Kram Mia

    SvaraRadera
  15. Grattis!
    Är gärna med i din tävling.

    abackman66 at hotmail punkt com

    SvaraRadera
  16. 2 år, GRATTIS!!!!
    Klart man vill vara med på tävlingen. Ska försöka länka.
    Kramis,
    Lydias Gröna Fingrar

    SvaraRadera
  17. hallå där! hittade hit via lydia! vilken härlig blogg du har och vilken tävling!

    ha det gott, kommer snart igen! varmkram lotten

    SvaraRadera
  18. Oj.. hela två år.. stort grattis!!

    Vilka vinster sen.. så fina!

    kram kram
    A-C

    SvaraRadera
  19. Grattis till dina två år!!! Vi firar ett år snart.
    Bloggandet har verkligen givit oss mycket....men som sagt nu är det julen som ligger i focus.
    Ha en underbar 3 Advent
    Kram Carina

    SvaraRadera
  20. Hej!

    Hittade hit till dig via län i Lydias blogg och ser att det är Nina som jag har varit på forumträff hos! Självklart vill jag vara med i din tävling! Länkar i min blogg.

    /Kristina

    SvaraRadera
  21. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  22. Vilka härliga personliga och roliga vinster. Jag är gärna med och tävlar och har länkat från min blogg.

    SvaraRadera
  23. Ett stort GRATTIS på 2-års dagen.
    Kramiz//kullervilla

    SvaraRadera
  24. Oj, vad mysig blogg du har, och grattis!!
    Är gärna med och tävlar om de fina priserna. Länkar så klart från mig!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  25. Hej!

    Stort GRATTIS på 2-års-dagen!
    Fantastiskt att du har haft blogg så länge, jag firade ettårs dag tidigt i höstas.

    Vilka otroligt fina vinster du lottar ut!

    Stor kram och ha en fin vecka!
    Mia

    SvaraRadera