Våra Växter

Våra Växter
Klicka på bilden så kommer du till våra växtlistor - med bilder!

05 december 2008

Soffbubbel och loppis-fynd

Idag var en väninna & jag på en liten tur....

Vi började på IKEA i Älmhult. Inköp var planerade. Men det blev såklart - som vanligt - några "oplanerade" också!;-) Det här bubblet bland annat. Jag vet inte men jag tror det nog är tänkt som överkast? I alla fall inköpte jag ett till vår vardagsrums-soffa. Räckte över hela vår femsitsiga hörnsoffa- hurra! (Elastiskt). Ser lite gråvitt ut på bilden - av lampljuset -men det är kritvitt i verkligheten. Skönt att på så enkelt - och billigt - sätt få en vit soffa - ... istället för blåsvart. Tyget är också skönt att sitta på & det går att tvätta i maskin. Jag är helnöjd!

Ett av våra andra stopp var bland annat Filippos i Marklunda utanför Osby. Loppisbutik med second hand-prylar. Madicken tipsade om den på sin blog för en tid se´n....






Jag hittade en hel del på Filippos. Bland annat den här fina bords-skyffeln....
Men några av sakerna är lite hemliga än så länge.... Om en dryg vecka ska jag avslöja varför!;-)

Ha en bra lördag!

15 kommentarer:

  1. Hej Nina!

    Jättefin blev soffan och vilket mysigt ställe Filippos verkar vara.

    Ha en härlig andra advent! Kram Annie

    SvaraRadera
  2. Skyffeln gillar jag skarpt! En sådan skulle jag också vilja hitta.
    Men vitt funkar inte hemma hos mig. Tre svarta, ofta skitiga hundar och vitt överdrag :-) :-).-)
    Christer.

    SvaraRadera
  3. Önskar jag åxå hade lite tid att åka runt på shopping. Ni verkar haft trevligt.

    Ta du efter enarna om du vill...är jättenöjd med dom.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  4. Loppis är ju aldrig helt fel, det är lite tunt med det så här års. Längtar till våren och sommarn, vad ska vi ta för runda iår? ;o)
    Kram
    Lydias Gröna Fingrar

    SvaraRadera
  5. Vad snygg soffan blev! Och loppisfynd måste du ju ba' ha - du har ju sååå lite prylar....typ...;))!

    mvh, Anja

    SvaraRadera
  6. Fin din soffa blev i nya kläder! Förstår att du är nöjd!
    Önskar dig en fin ny vecka!
    kram vännen
    nina

    SvaraRadera
  7. Myssoffa blev det ju.
    Ha en bra dag gumman.:-) Kram

    SvaraRadera
  8. Det kanske vore något för våran soffa också... Vill ju gärna byta soffa men, det dröjer nog ett tag. Då kanske det här kan vara en lösning!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  9. Annie: Fillipos kommer att få återbesök!
    Christer; Tänkte heller aldrig på vitt så länge vi hade hund & katt!;-)
    Åsa: Tack! För det tipset gillade jag verkligen!
    Lydia: Jaa du, vad ska vi välja härnäst?!;-)
    Anja:... Men alltid väl utvalda prylar!!!;-)
    Nina: Jag är som sagt supernöjd!
    Stina (HpåL): I all enkelhet-ja!!
    Marie: Prova! Enkelt & billigt!

    SvaraRadera
  10. Vilken söt skyffel! Och det fina "bubblet" fingrade jag också på när jag besökte IKEA. Visste dock inte vad jag skulle ha det till så det blev inget inköp.

    SvaraRadera
  11. En sådan skyffel med borste har jag letat efter. Lyckans dig.
    Snyggt med sofföverdraget tycker jag.
    Spännande med hemlisar.
    Ha det gott
    annika

    SvaraRadera
  12. Det där bubbeltyget el. överkastet kanske skulle passa på sonens gamla soffa med. Måste åka till IKEA och kolla! Det lät enkelt och bra.

    SvaraRadera
  13. Vacker bords-skyffel, använder en sån ofta.

    SvaraRadera
  14. Poppins: Glad IKEA-nyhet, tycker jag!;-)
    Annika: Hemlisen komemr snart att avslöjas!;-)
    Om Skyffeln: Tyvärr ej borste med!
    ... så Annika & Hannele: Den fick bli till fin väggprydnad!;-)
    Merja: Tror du blir nöjd!

    SvaraRadera
  15. Poppins: Glad IKEA-nyhet, tycker jag!;-)
    Annika: Hemlisen komemr snart att avslöjas!;-)
    Om Skyffeln: Tyvärr ej borste med!
    ... så Annika & Hannele: Den fick bli till fin väggprydnad!;-)
    Merja: Tror du blir nöjd!

    SvaraRadera