Våra Växter

Våra Växter
Klicka på bilden så kommer du till våra växtlistor - med bilder!

27 februari 2009

Hannibal, ljuva band, tulpanvitt & skotskrutigt

Hade ärende in till stan idag. Såklart att jag gjorde en liten privat runda på stan också!;-) Ni kan få se lite av vad jag införskaffade.....


Bokrean besökte jag. Numera inte så mycket känsla av gamla tiders bokrea. Mer förlagsutförsäljning. Inga direkt oväntade bokfynd. Det som ligger på borden är också det som stått i listorna- punkt. Men bra priser är det ju onekligen! Så en historisk roman om Hannibal & Tomas Manns berömda släktkrönika Buddenbrooks fick följa med mig hem. Trevlig läsning väntar!;-)

Lite "nödvändighetsartiklar" för jobbet blev det också. Bland annat för att jag tyckte färg & struktur var så fina på de här mapparna....









Mitt emot ligger en välsorterad affär med sytillbehör och dylikt. Där köpte jag på mig lite fina elastiska band. Ska använda dom till anslagstavle-tillverkning så småningom....






Jag behövde nya gummistövlar & hade sett att Rusta hade fina & billiga. Men så hittade jag dom här på Lindex till bra pris & fastnade för dom i stället.





Från våren & framåt sen höst har jag väääääldigt svårt att köra ut ur stan utan att också slinka in på Växthuset när jag kör förbi!;-) Lite växtlighet (syns i inläggets början) & lite fröer blev det där. Surprise!..;-)
Idag syns det gult (krokus) & vitt (Snödroppar) i rabatterna! Mari skrev att deras blåsippor blommar. Imorgon måste jag bara ut i trädgården med kameran!



Ha en trevlig lördag!
Det tänker jag ha!!;-)

9 kommentarer:

  1. Så fina fynd du gjort. Gillar stövlarna, så coola!
    Mer fröer, bra, bra! ;o)
    Kramis, Lydia

    SvaraRadera
  2. Du har verkligen fyndat. Hihi...klart man MÅSTE ha mer fröer...jag har en hel fröbank nu. Synd bara att alla hamnar i jorden...
    Önskar dig en riktigt skön helg!
    Kram Randi

    SvaraRadera
  3. Riktig rea var det här på Stadsbibliotekets lokaler, riktiga praktverk för några tior, men klart jag redan skaffat dem.. Ha en trevlig helg.

    SvaraRadera
  4. P.S.
    Annars är det ju antikvariat och loppis som gäller idag.

    SvaraRadera
  5. Kul att fynda lite. Jag fick ta mig iväg i går för att införskaffa nya fröer. Så underbart väder det är nu. Mycket starka vårkänslor!

    SvaraRadera
  6. Ny och fin "välkomstbild" på din sida! Det låter som om du haft en riktigt trevlig dag på stan!
    Ha en fortsatt bra lördag, här är det strålande sol och jättefint!
    Växthusmadam

    SvaraRadera
  7. (nu visar jag bild på kantele och tagelharppa jag fick lyssna på idag)

    SvaraRadera
  8. Hej Nina!
    SÅ fräcka stövlar! Får nog hinna en tur till Rusta imorgon. Och fröer - kan man få för mycket av det?!?!
    Tycker du får till så jättefina rubrikbilder till din blogg!
    Hoppas din lördag blev så bra som du ville ha den.
    Kram
    Ann

    SvaraRadera
  9. Vilka härliga fynd! Stövlarna gillar jag verkligen.
    Lyckliga du som kan gå ut på våsspaning!

    SvaraRadera