Våra Växter

Våra Växter
Klicka på bilden så kommer du till våra växtlistor - med bilder!

09 februari 2009

Invigningsglädje, lufttomhet & lite Valentinbehov.

På lördag är det Valentindagen- Alla Hjärtans Dag. Just nu känner jag att jag behöver alla varma hjärtan jag kan få!;-)
Äh. Förklarar lite längre ner... Men måste ju först berätta:


Det blev en såååå lyckad invigningsdag i lördags!


Pompig invigningsceremoni med fina tal, bandklippning & trumpetfanfarer.
Och sen öste vi på med mingel, cider & tilltugg och annan servering.
Och med musikprogram med hundratals musikskolelever engagerade.
Och bibliotek och föreningar hade också mängder av program.

Hela dagen lång- från tidig morgon till sen kväll..


Mängder av besökare passerade våra lokaler.
Minglade, lyssnade till musikinsprogrammen, beundrande lokalerna, deltog i aktiviteter....
Och när vi låst ytterdörrarna efter de sista besökarna
hade vi fest - vår och bibliotektes personal.
Jättetrevligt! Vi var alla helnöjda!

Sen hade vi en fri, skön söndag. Jag var så fylld av positiv energi. Gjorde en massa som jag gått och väntat länge på att få tid för.

Jag ramade äntligen in den fina änglatavlan som Mari - blogen Hjärtat mitt- gav nr hon var här efter nyår. Nu hänger den i syrummet så man ser den även från hall och matrum. Och då blir man så glad!


Jag planterade om lite krukväxtsticklingar och blötla frön till Ipomea som jag sen sått idag...

Jag hittade också en bortglömd rizom (tro det är det...?) till en Dicentra scandens. Fann den i min frölåda när jag gick igenom lådan inför vår kommande Rosenknoppsträff. Planterade den och ställde krukan kallt på altanen med plast över. Den ska ha en köldperiod för att komma igång. Hoppas nu att den gror!

Jag målade också om vår gamla fula tidningskorg i furu. Den har jag retat mig på så länge....


När man är busy hinner man knappt se - i vart fall inte ta in - det man har runt sig i vardagen! Men igår hann jag gå omkring och "hemma" mig lite också. Och fotade några såna föremål jag har runt mig....


... för förvaring och annan praktisk användning....


.... och sånt jag "bara" ställt runt arbetsplats eller i bad-rum för att mest ha "till lyst" men som ger varje-dag-glädje....
En del av er har nog sett en del liknande bilder förrut. F´låt "tjatet"!;-)....


Har en ny bukett tulpaner på gång varje vecka. Den här veckan i vitt. Åh, vad dom är härliga!

Ann på blogen Anns Gröna skrev om hur hon tagit upp sin oljemålning igen. Senast jag tog fram mina målargrejor var till förra julen! Målade de här mini-tavlorna med fjärilar då. Tänkta att bli julklappar. Men jag blir aldrig så nöjd med resultatet när jag är klar med något! Så det mesta blir kvar hos mig! De här står nu i en bokhylla- där nästan bara jag ser dem.... De gör sig där. Så nu har jag faktist blivit riktig fäst vi dem!;-)
Har den senaste tiden varit rätt sugen på att plocka fram målargrejorna igen.....
Men just idag har jag inte varit sugen på något! Antar att det är "batteri-urladdning" som pågår. Men idag har jag i alla fall känt mig som all luft helt gått ur mig! Mest känt melankoli & löjligt känslig.

Det är därför jag önskade lite extra hjärtan idag!;-)

Men det vänder!

Snart är ny energi & mitt glada humör tillbaka igen!
Jag lovar!;-)

Ha en bra tisdag!

21 kommentarer:

  1. Det är lugnt, det vänder. Titta på min svacka som jag var inne i Just nu mår jag bättre än på länge, trots att situationen inte helt har löst sig. Men jag har skaffat mig ett hopp och en tröst. Hörde också att du hade velat ha mer separat beröm för musikskolan men jag håller nog med om att det är bra med ett kulturhus och att evenemangen sker i och av kulturhuset. Det inkluderar sååå många fler människor. Jag sänder i alla fall ett antal hjärtan till dig och påminner om att alla hjärtans dag är på lördag och inte söndag... hi hi. Kram!

    SvaraRadera
  2. Du får ett hjärta av mig =) Ibland går luften ur men det är bara kroppen som säger stopp! och drar i handbromsen, tror att du behöver vila lite, kanske tog den lyckade invigningen lite mer energi än vad du hade.... så lätt det är att "ta i" när det är roliga och trevliga saker som händer. Jag känner såväl igen mig :) Du får vila och sitta still ett par dagar, så skall du se att du är nyladdad igen. VI har en dotter som fyller år på alla hjärtans dag - visst är det bra prickat av mig? :) Må så gott och simma lungt..... "ugglan i fablernas värld" 8`)

    SvaraRadera
  3. Tack för era hjärtan!;-) Dom värmde gott!!
    Och tack för "dag-rättelsen" också! ;-)

    SvaraRadera
  4. För den som undrar: jag har nu alltså rättat i inlägget- till rätt dag för Valentin!;-)...

    SvaraRadera
  5. Jag har varit totalt dränerad på energi ett tag nu. Absolut inte orkat nånting - inte ens lyssna på föreläsarna i skolan... =(.
    Men idag var vi ute i solen och friska luften hela långa dagen, och allt kändes bara toppen igen! Jag var tvungen att skriva ett inlägg om det (i min andra blogg) som jag kallade "Lycka"...

    Jag tror det vänder för dig också, bara det blir varmare och ljusare ute. Den här perioden på året är den absolut jobbigaste...
    Ha det bra
    /Helen

    SvaraRadera
  6. Hela alltet du skriver om låter precis som en "nära Livet" liv!
    Tacka för det att du måste låta själen komma ikapp. Och det låter också som om du skulle haft en riktigt bra vecka!
    (Vilken energi du har!)

    mvh, Anja

    SvaraRadera
  7. Hej Nina!
    Du får ett STORT energihjärta av mig! Efter en dag fylld med att fixa till pysselrummet känner jag mig "överladdad" och delar mer än gärna med mig av kraft. Förstår att du känner dig urlakad - ett sådant arrangemang som ni har planerat kräver en hel del.
    Tyckte mycket om dina fjärilar! Och så läckert de passade in i hyllan - förstår att du vill behålla dem själv. Känner själv likadant med de tavlor jag gör. Ja, det lät ju lite kul förstås!
    Mari-tavlan blev jättefin med den svarta ramen.
    Ha det gott och njut av det lilla!
    Kram
    Ann

    SvaraRadera
  8. Goa Nina!

    Sänder en massa hjärtan till dig! Inte konstigt att du känner dig lite slak efter allt du är med på... Snart blir det vår....!!!

    Jättekram Annie

    SvaraRadera
  9. Nu värmde du mitt hjärta med glädjen över pionboken. Tänk att jag fått mer respons på den sedan jag började blogga i november än på de två år den funnits ute i handeln. Du har en massa fina prylar och jag gillar dina fjärilsbilder. Själv har jag börjat fuska med akvarell. Svårt men kul! Eva

    SvaraRadera
  10. Med tanke på hur aktiv du verkar ha varit på sistone så behövs det nog en liten urladdning ett tag! Snart kommer frösådderna upp, då återvänder livsandarna!
    Växthusmadam

    SvaraRadera
  11. Oj, inte konstigt om du känner dig "urlakad" efter allt du hunnit med. Man måste ju ladda för att kunna ge. Ta en kopp te och slappna av! Kram!

    SvaraRadera
  12. kommer ett hjärta till dig om du skriver din hemadress.
    Så länge får du en hälsning från mitt hjärta.
    Inte konstigt att batteriern behöver laddas. Det har ju varit fullt upp.
    Jag har något annat på m in blogg idag som också piggar upp.
    Resten av min hjärtan får du se på fredag.
    Glöm inte din adress.
    Hjärtliga kramar
    Annika

    SvaraRadera
  13. Jag skickar med ett hjärtan och nu har du ett dussin, alltid värmer de och ger energi och förhoppningsvist glädje .
    Det är ett otroligt jobb ni har lagt ner.

    Kramar

    SvaraRadera
  14. Ett hjärta till dig och ett stort knippe energi-strålar!
    Kram vännen, var rädd om dig!
    nina

    SvaraRadera
  15. Kul att invigningen blev så lyckad! Fattar inte att du orkat göra en massa efter det. Ta nu o sitt ner med en god bok och bara njut!

    SvaraRadera
  16. Sänder ett hjärta genom cyberspace!!!
    Nina, tillåt dig att "göra ingenting" - inte undra på att du känner dig dränerad på energi. Men den kommer tillbaka - jag lovar. Låta dig tillbaka och minns hur fin invigning blev!
    Strykekramar från Randi

    SvaraRadera
  17. Här kommer en hel famn av stora hjärtan och varma kramar../Anne

    SvaraRadera
  18. Älskade Nina, sänder dig mitt största hjärta och hoppas få se dig här på lovet. Det brukar väl ändå sätta lite fart på humöret och orken med trädgårdsprat i kvadrat!? :o)
    Kramis,
    Lydia

    SvaraRadera
  19. Härligt att invigningen gick bra.
    Fin er tidningskorg blev med lite vit färg. Gillar också dina fjärilstavlor… så duktig du är.
    Tror energin kommer åter med ljuset
    Kramiz// kullervilla

    SvaraRadera
  20. Jätte fina tavlor du målat!! Dom ser så söta ut med sina små stativ och allt:))
    Hjärtliga hälsningar till dig!

    SvaraRadera
  21. Så härligt med invigningen, och att det gick bra!
    Sen gillar jag ditt "tjat" för jag tycker det är fina bilder du visar!
    Kram
    marie

    SvaraRadera