Våra Växter

Våra Växter
Klicka på bilden så kommer du till våra växtlistor - med bilder!

18 februari 2009

Kreativ avkoppling

Härligt med lov! Kunna "hinna ifatt" med ditt & datt. Både för jobbet/musikskolan. Och här hemma. Och göra det i precis den takt man har lust till. Och dessutom få sova ut!! Det är bara såååå häääärligt!!
När jag går här hemma får jag så många idéer hela tiden! Jag skulle kunna göra si där & där skulle jag kunna göra så. Idag har gått runt & fixat här & där. Här några av "projekten"....
Det här skåpet hade jag nog helst velat måla. Men tanken vann föga gehör hos F! ;-)

Satte spetsremsor på hyllorna i alla fall. Och flyttade "rose"-krukan från mitt arbetsrumsfönster upp på skåpet. Framför decoupage-brickan. Jag blev rätt nöjd.... För ett tag i alla fall!;-)

Vi hade en linne-gardin i syrummet förrut. Med motiv av små får. Jag gillade den. Men solen hade blekt den så den blivit alldeles flammig.

Hittade den här blå gardinkappan att byta till. Den passar faktiskt ännu bättre in i rummet, tycker jag.
I "gardinlådan" hittade jag även den här kappan som jag nästan glömt bort. Den sydde jag för säkert tjugo-trettio år sen! Ett lakan där jag sytt på ett broderi från ett annat gammalt lakan. Den passade bra i badrummet.
I morgon ska jag göra paus i både musikskoleplanering & hemfixning. Ska på en liten trevlig "utflykt"! Vart färden går får ni veta senare i veckan!!;-)
Ha en mysig torsdag!

11 kommentarer:

  1. Mmmm, gillar verkligen din lakan-på-lakan-gardinkappa! Ha det så bra och ta det lugnt i trafiken! :o)
    Kram Lydia

    SvaraRadera
  2. Åh, Nina!
    Så fint du har donat till det där hemma. Gillade gardinen du hängt i badrummet, återbruk är kanonkul!
    Håller med dig - lite ledig egentid är den energipåfyllning som är bäst, tycker jag.
    Kanske vi ses?!?
    Kram Ann

    SvaraRadera
  3. VIsst är det kul att ha tid att fixa o dona lite. Särskilt kul om det blir nästan gratis också.
    Jag gick här o flyttade runt lite i går.
    Ha en trevlig utflykt!

    SvaraRadera
  4. Hoppas du får en bra utflykt.

    Det är alltid kul att greja och flytta runt hemma, gillar särskilt den gardinen som du satte upp i badrummet.

    Ha det så bra!

    SvaraRadera
  5. Hej igen!
    Glömde ju säga att din rubrik var jättesnygg!
    Hoppas din dag var upplevelsefylld!
    Kram
    Ann

    SvaraRadera
  6. Vissa dagar hinner man hur mycket som helst och andra får man ingenting gjort överhuvudtaget (jag hade nog den sistnämnda dagen idag), visst är det konstigt. Gardinen med fåren, så snygg, synd att den har blekts, men kan kanske användas till något annat.

    Ha det gott!!

    SvaraRadera
  7. Så skönt att vara ledig och hinna med en del hemma. Snygga gardiner du satt upp, tänk vad mycket det gör att bara hänga upp nya. Nu har du gett inspiration, skall dyka på huvudet i gardin lådorna nu :=)
    Kramiz//kullervilla

    SvaraRadera
  8. Visst är det skönt med lov och att hinna göra det där hemma som man aldrig hinner annars! Ha nu också en bra helg och ladda batterierna!
    Växthusmadam

    SvaraRadera
  9. Jag älskar mina lov! Då får jag - precis som du - en sådan otrolig lust att fixa och dona. Nu är det några veckor kvar till påsklovet...undrar vad det för med sig!
    Ha det gott!
    Katarina

    SvaraRadera
  10. Vad glad jag blir,tack ska du ha!!!
    Du har också en jättefin sida och intressant läsning!

    Önskar dig en bra vecka,kram Katarina

    SvaraRadera