Våra Växter

Våra Växter
Klicka på bilden så kommer du till våra växtlistor - med bilder!

25 januari 2010

Frön , Rosenknoppar och Tulpaner

Hurra för "Rosenknopparna"!
Hipp Hurrah for "The rose Buds"!

Japp- igår firade vår lilla trädgårdsförening  ett-års-jubileum.
Titta så gulligt varje tallrik var dekorerad!
Yes- yesterday we celebrated our first anniversary in our little garden club.
See how nice every plate was decorated! 




Madickens hus var "festlokal" och föreningens båda "grundare" hade arrangerat kalaset. Vi firade med god mat uppdukad i Madickens vackra kök....
We celebrated at Madicken´s house and the two founders had arranged the party. Nice food on nicely laid table in Madicken´s beautiful kitchen...

... och lite senare blev det kaffe och tårta. Ett-års-ljuset fick förstås "grundare nr 1", Nettan, äran att blåsa ut!
Later coffe and cake. Of cource "the nr 1 founder", Nettan, had the honor to blow out the candle light!

Alla som någon gång besökt Madickens blog vet redan hur vackert deras hus är! (Har du inte det redan så gör det!....)
Här några "glimtar".....
All who´s ever been visiting Madicken´s blog knows already how beautiful their house is! (If you haven´t been visiting the blog yet: Do!) 
Here some "glimts".....



De här tulpanerna har bara varit till sååååån njutning här hemma i veckan... och är det än!.....
Those tulips has gaved us so much pleasure  this week... and still are doing so!...

Jag har satt de första fröna i helgen också- tomatsorterna 'Black Sweet Cherry' och 'Gelbe Dattelwein' och chillisorterna 'Aji Blanco Cristal', 'Sarit Gat' och 'Espelette'. Alla inköpta hos Runåbergs.....
I´ve planted this years first  seeds this week end to - the tomatoes 'Black Sweet Cherry' and 'Gelbe Dattelwein' and the chillis 'Aji Blanco Cristal', 'Sarit Gat' and 'Espelette'.I´ve bought the  seeds  at Runåbergs.....

Ha en riktigt ljuvlig vecka!
Have a real nice week!

12 kommentarer:

  1. Med en enkel tulipan, på bemärkelsedan...Stort grattis till er Rosenknoppar.
    Oj ja, du har sått...jag sådde lite chilifröer i helgen, det är allt. Får väl ta ett ryck till nästa helg...och nästa. :o)
    Klart vi ses på årsmötet, så glad jag blir att du kommer...jag har tänkt så på dig, du ska få se! ;o)
    Ha en riktigt fin dag,
    kram Lydia

    SvaraRadera
  2. Jag gillar snygga bordsdekorationer, visst blir man glad, på sommaren kan man ju fixa lite av egna blommor, fin lokal ni har. Ha en bra vecka.

    SvaraRadera
  3. Så fina bilder du fick till på vårt trevliga kalas.

    Tulpaner förgyller verkligen vardagen nu.

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Grattis grattis... så du är också ett januari barn. För barnasinnet verkar du verkligen ha kvar.
    Kommer ihåg ditt glad skratt.
    Vilket ljuvligt hem hon har den där lits söta tösabiten.
    Trevligt verkar ni ha haft det.
    Ha det gott
    annika

    SvaraRadera
  5. Grattis till 1-åringen :D
    Gillade verkligen den bordsdekorationen!
    Ha det gott!
    kram
    nina

    SvaraRadera
  6. Härligt avis är jag på er trädgårdsförening..skulle vara kul att starta upp en. Kanske en idé med några kolonister :)

    Ha en skön dag och håll dej inne om det blr för snöigt och halt.Det är väl detta sista som ska ner innan våren kommer:)
    Kram Anne

    SvaraRadera
  7. God morgon Nina!!!
    Grattis på 1-års dagen..., härligt ni verkar ha haft det!
    Vilket ställe ni var på då.., så fint överallt och jag hade mer än gärna slagit mig ner och slurkat kaffe med er där:)

    Vilket tips..., ros i en "klämljushållare", den iden apar jag nog efter!

    Mmmm, första föerna satta, då har du börjat få den där härliga vårlängtan rejält nu Nina!

    Ha en skön onsdag...
    Själv så skall jag baka attans då jag har fått order om att baka tjejernas favvo bröd och det är lika bra att ladda frysen full, det går åt som smör i solsken:)
    Kramar till dig..
    Marianne

    SvaraRadera
  8. Gratulerar på ettårsdagen :) Något nytt om någon eventuell resa till orienten...? Har lite längtan nu när alla andras föräldrar är här denna veckan :(

    SvaraRadera
  9. Kul med eran lilla förening! Grattis på ett årsdagen:) Gulligt med rosorna i ljushållaren!
    Rdean börjat med sådd...kliar det i fingrarna;)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  10. Grattis till er härliga förening..:) och vilket tips..rosknoppar i ljushållare, det gillade jag, insnöade det är vi..tog oss ínte till jobbet idag, kramen

    SvaraRadera
  11. Grattis Rosenknopparna!

    Jag kommer inte att så något inne förrän jag vet när jag opereras. Kommer ju att bli problem att sköta sådderna om jag inte är hemma en vecka :-)
    Ha det gott!
    Christer.

    SvaraRadera